Zajęcia dla dzieci

w ramach czesnego oraz dodatkowe

Zajęcia dla dzieci organizowane w przedszkolu „Krasnal” przede wszystkim wspierają dziecko we wszechstronnym rozwoju – poznawczym, twórczym, fizycznym, społeczno-emocjonalnym.

Ogromnie istotne są dla nas zajęcia psychoedukacyjne „Sen Żyrafy”, które rozwijają u dzieci umiejętności społeczne, współpracę w grupie oraz zrozumienie i wyrażanie siebie w sposób bezpieczny dla innych. Tematyka tych zajęć to między innymi jak przeżywamy zmianę, czym jest cierpliwość, co robić, kiedy się złościmy.

Zajęcia te również stanowią inspirację do własnych zabaw i otwarcia się na nowe, nieznane dotąd światy, które odkrywa przed nimi prowadzący. Dziecko jest aktywne, doświadcza siebie w różnych działaniach, może wybierać aktywności, które sprawiają mu przyjemność, odkrywać swoje talenty a także mierzyć się z wyzwaniami.

Dwa razy w roku prowadzimy dwutygodniowe bloki tematyczne poświęcone wybranemu krajowi „Podróże przez kontynenty” w ramach których organizujemy wycieczki, warsztaty dotyczące danego kraju oraz konkursy rodzinne. Dzieci tworzą mapy, uczą się rymowanek w języku danego kraju, wykonują prace plastyczne inspirowane jego sztuką – na przykład inspiracje malarstwem Miró. Dzieci poznają bajki, tańce, muzykę danego regionu, a nawet gotują potrawy regionalne. Ten typ aktywności jest sposobem na odkrywanie różnorodności i odmienności świata.
Świat jest ogromnie ciekawy. Cieszy nas, że możemy go pokazywać i objaśniać dzieciom.

 

Oferujemy zajęcia dodatkowe w ramach czesnego, zajęcia dodatkowe do wyboru i zajęcia sezonowe jak narty czy hala.

Zajęcia w ramach czesnego:

  • j. angielski – codziennie
  • kurs tańca – raz w tygodniu
  • zajęcia chemiczne – raz w miesiącu
  • ruch rozwijający Weroniki Sherborne – raz w tygodniu
  • zajęcia Original Play – raz w tygodniu
  • korzystanie z sali doświadczania świata – codziennie
  • zajęcia logopedyczne – raz w tygodniu

Zajęcia dodatkowo płatne:

  • wycieczki i warsztaty związane z realizacją planów tygodniowych – maksymalnie 2 w miesiącu
  • basen
  • narty
  • zajęcia na hali sportowej – raz w tygodniu

 


Język angielski

Proponowane dzieciom w przedszkolu w ramach zajęć dodatkowych są szczególnie godne polecenia, a to ze względu na ich unikalny charakter i zalety, których próżno szukać w bogatej skądinąd ofercie różnych szkół językowych.

Oto podstawowe cechy wyróżniające naszą propozycję:
Sojusz metod
Od dziesięcioleci poszukiwane są jak najbardziej przyjazne i efektywne metody nauczania języków obcych. W wyniku prac w tym zakresie powstały metody uznawane na świecie. Korzystamy z całego ich bogactwa dobierając elementy do potrzeb każdego ucznia po to, aby efekty były najlepsze.
Indywidualizacja doboru metod
Możliwość codziennej i długotrwałej obserwacji dzieci uczęszczających do naszego przedszkola przez nauczycieli pozwala na dogłębną ocenę ich indywidualnych potrzeb w zakresie metodyki nauczania. Efekty wielogodzinnych codziennych obserwacji dziecka wykorzystywane są w doborze najodpowiedniejszych dla niego metod.
Wyzwolenie z ram czasowych
Poza czasem przeznaczonym codziennie na naukę języka angielskiego, nauczyciel ma możliwość (i często z niej korzysta) prezentowania reakcji na wydarzające się sytuacje w języku angielskim. Przyswajalność w wyniku stosowania takiej formy jest wyjątkowo wysoka.
Storytelling
Opowiadanie bajek i historyjek jest dla dzieci zawsze wielką atrakcją. Opowieści tworzą dziecięcy świat, skłaniają do przeżywania, budzą emocje, sprawiaja że dziecko identyfikuje się z bohaterami bądź sytuacją. Dziecko staje się wówczas twórcze – pobudzone do myślenia, szukania rozwiazań, buduje alternatywne wersje. Dzieci silnie angażują się emocjonalnie w opowieść. Jest to bardzo efektywna metoda nauki języka obcego, gdyż wykorzystuje naturalnie występujące w takim momencie zainteresowanie dziecka.

Ponadto w czasie nauki wykorzystujemy:

  • zabawy ruchowe,
  • piosenki ilustrowane gestem,
  • scenki, inscenizacje,
  • wprowadzanie nowych zwrotów w kontekście zrozumiałym dla dzieci,
  • ćwiczenie zwrotów w czasie typowych sytuacji codziennych,
  • oddziaływanie na wszystkie zmysły poprzez rysunkowe, rytmiczne,
  • wykorzystanie filmów i gier komputerowych.

 

 

Original play

jest programem holistycznym, który za pomocą zabawy, bez słów, oddziałuje na bardzo głębokim poziome na podstawowe struktury dziecka. Dzięki temu dziecko może doświadczać nowego rodzaju kontaktu, na bazie którego buduje swoje poczucie bezpieczeństwa. Poczucie bezpieczeństwa jest niezbędną bazą, która umożliwia rozwój na wszystkich płaszczyznach istotnych w trakcie dorastania.
Zajęcia polegają na spontanicznej zabawie ruchowej z dziećmi (pojedynczo lub w grupie). W czasie zabawy nie rozmawiamy. Poruszamy się w obrębie bezpiecznej przestrzeni wyznaczonej przez materace. Osoba prowadząca włącza się w kontakt z dzieckiem, reagując adekwatnie do jego stylu funkcjonowania. Jej zadaniem jest zapewnienie dziecku bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego. Odbywa się to poprzez specyficzny rodzaj kontaktu, który jest oparty na poszanowaniu granic i możliwości każdego uczestnika.
Ważnym elementem Original Play jest umiejętność reagowania na zachowania agresywne. Original Play daje przestrzeń do wyrażania agresji, jednocześnie przekierowuje ją i zmienia we wzorce bezpiecznego kontaktu i delikatności.

Korzyści z uczestnictwa w zajęciach:

  • rozwój poczucia bezpieczeństwa
  • rozwój odwagi w kontaktach z innymi ludźmi
  • zmiana agresywnego stylu reagowania
  • kontakt oparty na szacunku do innych
  • redukcja napięć, pozostając w kontakcie z drugim człowiekiem.

 

 

Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne

Prowadzenie ćwiczeń tą metodą ma na celu stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia własnej siły, sprawności i możliwości ruchowych. Dzięki temu dziecko zyskuje zaufanie do siebie i zyskuje poczucie bezpieczeństwa.
Ćwiczenia odbywają się zarówno w parach jak i w grupie. Wykorzystanie tej metody na zajęciach stanowi dużą atrakcję dla dzieci. Jest źródłem własnej zabawy, pobudza spontaniczność i twórcze działanie dziecka.

Metoda uczy:

  • Świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego,
  • Świadomości przestrzeni i działania w niej,
  • Dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu

 

 

Warsztaty Chemiczne

Co zrobić, aby przemienić się w Młodego Naukowca? W laboratorium fartuch i rękawiczki to podstawa… a to dopiero początek! Na naszych warsztatach każdy z Młodych Chemików otrzymuje swój zestaw szkła laboratoryjnego i wspólnie wykonujemy  bezpieczne doświadczenia, które zarazem bawią i uczą.

Dla przedszkoli proponujemy doskonałą zabawę z odkrywaniem pasjonującego świata chemii! W naszym laboratorium czekają na Was kolorowe glutki, magiczne mikstury, które się powiększają oraz wiele innych bezpiecznych eksperymentów! Co najważniejsze każdy z uczestników samodzielnie wykonuje eksperymenty!

Warsztaty podzielone są na 10 spotkań, każde o innej tematyce.

Czas trwania: 45 min

 

Basen

Zajęcia na basenie odbywają się w czwartki w godzinach 15.30 do 16.15 na małym basenie Korony. Są prowadzone przez instruktorów firmy „Kraul”. Nauka pływania odbywa się etapami – oswajanie się z wodą, zanurzanie noska :-), próby nurkowania i utrzymywania się na wodzie. A przede wszystkim to wspaniała zabawa!

 

Narty

W sezonie zimowym oferujemy możliwość zorganizowania wyjazdów na narty. Zwykle w listopadzie przedstawiana jest szczegółowa oferta – ilość i częstotliwość proponowanych wyjazdów oraz cena. Wtedy też można zadeklarować chęć uczestnictwa. Wyjeżdżamy zwykle po śniadaniu a wracamy na obiad. W grupie szkoleniowej jest maksymalnie do 8 dzieci. Czas pobytu na stoku to 2 godziny z instruktorem, z krótką przerwą na herbatę, ciasteczko i ogrzanie się w ciepłej restauracji.

Zajęcia prowadzą instruktorzy Szkoły Narciarstwa i Snowboardu „Fun School”.

 

Poznaj naszą przestrzeń

  • przedszkole przez wizjer
  • _DSC0648
  • _DSC0564
  • _DSC0373
  • _DSC0422
  • _DSC0087
  • _DSC0362
  • zajęcia edukacyjno rozrywkowe
  • _DSC0043
  • _DSC0417
  • _DSC0223
  • _DSC0533
  • _DSC0348
  • _DSC0201